Moottoriurheilun suosio kestää. Jo 1970- ja 1980-luvulla moottoriurheilumatkat nousivat suomalaisten suuren suosion kohteeksi. Suomalaisen autourheilumenestyksen myötä alan lehdet alkoivat järjestää lukijoilleen reissuja paikan päälle kisoja seuraamaan, ja ainutlaatuista kisatunnelmaa kokemaan. Etenkin Eurooppaan suuntautuvat matkat olivat suosittuja, ja mahdollisia ihan tavallistenkin autourheilusta seuraajien kukkarolle.
Esimerkiksi Unkarin osakilpailuun Hungaroringille Mika Häkkisen Formula1 -ajoa seuraamaan saapui yli 20 000 suomalaista formulafania vuosina 1998-2000. Yhä edelleen Unkari on suomalaisten autourheilumatkaajien ykkössuosikkikohde, ja Formula1-piireissä Hungaroringin osakilpailua pidetään likimain Suomen kotikisana. Mahtaako asetelma muuttua jos, ja kun, Kymiring tuo F1 osakilpailun Suomeen jossain vaiheessa?
Rallia on ajettu Suomessa MM-osakilpailun myötä vuosikymmenien ajan ja sitä seuraamaan saapuu runsaasti väkeä myös Suomen ulkopuolelta. Samoin suomalaiset ovat kovia matkustamaan lajin perässä, ja erityisesti Ruotsiin, Portugaliin ja Sardiniaan tehdään nykyisin suosittuja rallimatkoja suomalaisvoimin.
Myös uudet lajit tulevat
Ulkomaille suuntautuvien moottoriurheilun perässä matkustavien määrä on formula ykkösen huippuvuosista hieman tullut alaspäin, mutta yhä edelleen matkat kisapaikoille ovat varsin suosittuja. Myös uusien lajien tulo, kuten esimerkiksi uusi moottoripyöräilyn sarja MotoE saavat varmasti matkustajia liikkeelle jatkossakin. Suomalainen huippumenestys MotoE-sarjan ensimmäisenä vuonna 2019 vaikuttaa luultavasti matkanjärjestäjien suunnitelmiin jo ensi vuoden matkojen osalta.
Tästä uudentyyppisillä mutta hyvin tehokkailla sähkömoottoripyörillä ajettavasta kilpailusta ennustetaankin tulevaisuuden moottoriurheilulajia. Sen ekologisuuden myötä voisi luoda aivan uusia ideoita myös moottoriurheilumatkojen saralla. Ehkäpä matkantekoa voisi tehdä muillakin tavoilla, kuin hiilijalanjälkeä roimasti kasvattavalla lentämisellä.